X
تبلیغات
غذا و تغذیه - راههای ساده کاهش وزن , سلامتی با چند راه حل ساده, چند توصیه ساده برای رژیم غذایی

 

راحت ترین راه های کاهش وزن

خیلی خوشمون میاد وقتی راههای راحت را پیدا میکنیم . البته نباید خودمون را بیخودی هم تو دردسر بندازیم.

در مورد سلامتی چطور؟ به نظر شما راه ساده تر کدام است؟ راه ساده تر همیشه پیشگیری است. اگر افزایش وزن دارید ٬ اگر چربی خونتان بالاست ٬ اگر دیابت دارید و یا فشار خون دارید ٬ یا نه اگر دوست دارید تناسب اندامتان حفظ شود بهتر این نکات را مطالعه کنید و انجام دهید.

در مقوله سلامتی راه سخت درمان است. از این دکتر به آن دکتر ٬ ام آر آی ٬ رادیوگرافی ٬ سونوگرافی ٬ عمل جراحی ٬ از این داروخانه به آن داروخانه ٬ از این بیمارستان به آن بیمارستان و .... .

به نظر شما چطور ؟ سلامتی را باید کیلویی حساب کرد یا گرمی ؟

اما چه باید بکنیم ؟

۱- تا حد امکان از خوردن غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید.کبابی ٬ خورشتی ٬ اگر میخواهید خیلی مقوی باشد تاس کبابی یا آبگوشتی اولش سخت است بعد عادت میکنید.

۲- روغن غذا را تا حد امکان کم کنید و از روغن زیتون در حد محدود استفاده کنید. فراموش نکنید در افراد چاق و دارای چربی خون و یا کبد چرب٬ روغن از هر نوعی که باشد ٬باید تا مدتی قطع شود.

۳- از سالاد و سبزی بصورت متنوع استفاده کنید.

۵- میوه ها اگر چه دارای انرژی فراوانی نیستند اما بیش از ۴ عدد در روز استفاده نکنید.

۶- مراقب تعداد قند هایی(خرما ٬شکلات٬ نبات) که با چای یا قهوه مینوشید باشید.سعی کنید از شیرین کننده استفاده نکنید. بلکه چای خود را کم رنگ و کمی گرم مصرف کنید نه داغ.

۷- مصرف آب را فراموش کردید ٬ حالا یادتان آوردم ٬ ۶-۸ لیوان آب در روز نیاز بدنتان است فراموش نکنید. پوست ٬ مو ٬ اندامهای داخلی وابستگی زیادی به آب دارند.

۸-اگر دنبال یک شام مقوی ٬ ساده ٬ کم کالری ٬ شکم پر کن ٬ کم هزینه ٬خوش آب و رنگ و ... هستید از سوپ سبزیجات یا آش سبزیجات استفاده کنید.

۹- بین وعده های غذایی از یک میان وعده کم کالری حتما استفاده کنید .مثل یک کفدست نان و پنیر و خیار یا ۲ عدد بیسکویت سبوس دار و چای ٬ یا یک عدد شیر پاکتی کوچک.

۱۰- کمی پیاده روی روزانه را چاشنی زندگی کنید . ۲۰ - ۴۰ دقیقه در روز احساس آرامشی در شما ایجاد میکند که بی نظیر است.

۱۱- غذای خود را اندازه گیری کنید. آنقدر نخورید تا سیر شوید بلکه به مقدار تعیین شده غذا بخورید.

۱۲-ماهی یکبار خود را وزن کنید. اگر اضافه وزن دارید سریع اقدام کنید.

۱۳ - بستنی های شیری ٬ شیرینی های قنادی ٬ انواع آجیل ٬ چیپس و پقک ٬ سوسیس و کالباس ٬ پیتزا ٬ سمبوسه و فلافل غذاهای بسیار پر کالری هستند و خطر ناک ٬ در خوردن آنها احتیاط کنید.

۱۴- اگر سن بالای ۴۰ دارید هر شش ماه یکبار آزمایش خون کامل بدهید.

۱۵- تا میتوانید از استرس ٬ فشار عصبی ٬ عصبانیت ٬ نگرانی فاصله بگیرید و به فکر شادی ٬ نشاط و تفریحات سالم باشید.

در آینده بیشتر خواهم گفت.

مجید عبداله زاده - کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

+ نوشته شده توسط مجید عبداله زاده در جمعه 1389/11/08 و ساعت 6:15 بعد از ظهر |